Op huizenjacht - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu Op huizenjacht - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu

Op huizenjacht

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Augustus 2011 | Nederland, Meppel

Nadat de container was ingepakt hadden mijn moeder en ik nog een aantal dagen om de laatste dingen in Singapore te bezoeken. Zo was ik in 4 jaar nog nooit in de flyer geweest. Met Ilona en haar familie, die ook op bezoek waren, zijn we in de flyer geweest, gevolgd door een tripje in de Duck (een soort amfibie-auto die op het land rijdt en in het water vaart). Natuurlijk moest er die laatste week ook nog lekker gegeten worden. The line bij het Shangri-La hotel en een chocolade buffet bij Marina Bay Sands op het dak. Heerlijk! Op zaterdagnacht was het dan echt afscheid nemen en vlogen we richting Nederland.

Maandags moest er al vroeg van alles geregeld worden. Inschrijven bij de gemeente, uittreksel van het geboorteregister aanvragen en een bewijs van goed gedrag (wat dan weer niet kon omdat ik nog niet ingeschreven stond). Dit alles om mijn contract voor mijn nieuwe werk te regelen, een ziektekostenverzekering te kunnen afsluiten en de container in te klaren. In de loop van de middag zijn we richting Noord-Scharwoude gereden voor een weekje vakantie op Nederlandse bodem. Naar de kaasmarkt in Alkmaar, genieten van een heerlijk broodje bij een bakker, fietsen langs de meren, maar ook had ik last van een lichtelijke cultuur shock. Wat is de Nederlandse cultuur verhard en waar maken mensen zich druk om! Lang leve het leven zonder agenda (kijken hoe lang ik dit kan volhouden).

De tweede week stond in het teken van de huizenjacht. Ik had al meer dan een maand dagelijks op internet gekeken of ik een leuke woning kon vinden. Het blijft lastig om vanaf een plaatje een inschatting te kunnen maken of je een goed gevoel bij het huis hebt. Ik vond het noodzakelijk om het huis ook te kunnen bekijken. Na een ritje naar Geel en Mol en 4 appartementen bekeken te hebben, heb ik uiteindelijk een beslissing genomen. Ik ga vanaf 16 augustus wonen in Mol! Een stadje wat op het eerste gezicht erg gezellig oogt, voldoende winkels en dicht bij de natuur. Het is maar 7 km fietsen naar mijn werk, dus mocht het nog eens droog worden in Europa… De container komt 8 augustus aan. Het zal dan zeker nog een week tot 3 weken duren voordat ze hem geklaard hebben. Dan wordt het uitpakken en richting mijn werk om een aantal dingen voor te bereiden.

De afgelopen weken heb ik erg genoten van het weerzien van een aantal mensen. Natuurlijk waren er veel familiebezoekjes, gezellig bijkletsen! Een donderdag Meppeldag met Marthe waar we allemaal mensen van het DJO van ‘vroeger’ tegen kwamen, een nachtje NOBzomerkamp waar voornamelijk leiding mee was die ik kende! Een verjaardag van mijn oma waar de familie uit Noorwegen ook was. Snel een ticket geboekt (fijn die Flying Blue airmiles!) naar Trondheim, waar ik de komende 9 dagen zal verblijven!

Mijn telefoonnummer is nog steeds hetzelfde. Ik ben nu druk bezig om alles in België te regelen, dus dat telefoonnummer komt zo spoedig mogelijk. Mochten jullie mijn nieuwe adres willen hebben, stuur dan even een mailtje of laat een berichtje achter!

Groetjes,
Ingrid

  • 04 Augustus 2011 - 08:09

    Nicolette:

    Hoi bezig bijtje,

    Je bent er maar druk mee. Superleuk dat je tijd had om lekker een paar dagen bij ons te vertoeven. De meiden zien je foto nu op de site en roepen meteen allebei: Ingrid! LEUK!

    Veel plezier bij Evelien en de rest. Enjoy.

    Kus, Nicolette en natuurlijk ook een hele dikke knuffel van Liselot en Nienke

  • 04 Augustus 2011 - 08:13

    Ilona&Hans:

    Die huizenjacht ging wel erg vlot, gelukkig!!! Geniet lekker van de vakantie in Noorwegen... Enne wij willen wel een adreswijziging anders kunnen we nooit op de koffie komen :-D
    Liefs hi

  • 04 Augustus 2011 - 09:33

    Annemiek & Co:

    He die Ingrid
    Geniet van Noorwegen, doe ze groetjes ;-)
    Enne... dat adres willen we wel. We hopen eens langs te komen.

    Liefs.

  • 04 Augustus 2011 - 18:47

    Mamma:

    Hoi, hoi,

    Fijne dagen in Trondheim! Ik duim voor mooi weer en tot volgende week.
    Mamma XX

  • 05 Augustus 2011 - 20:24

    Mariet:

    hoi hoi Koetje,
    Vond het leuk je ff te zien bij NOB kamp. Ik ben nu weer aan het werk. ff wennen, maar nu wel weer prima. Ben benieuwd hoe je appartement is als het is ingericht... maar ik kom zeker langs...tis tenslotte nu een stuk dichterbij!

    xx

  • 13 Augustus 2011 - 19:47

    Marieke:

    Hola Ingrid!
    Was gezellig in Trondheim!
    Groetjes aan je familie daar en goede reis terug morgen!
    Joke, je zus lijkt heeeeel veel op jou! :)
    Adie wa tuup!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Al een aantal jaar werk ik in het onderwijs in het buitenland. Eerst heb ik stage gelopen op de British School en NTC 't Bartje in Kathmandu, Nepal. Na mijn afstuderen ben ik gaan werken op de Bamako International Academy (BIA) in Bamako, Mali (West-Afrika). 2007-2011 ben ik werkzaam geweest op de Hollandse School Limited in Singapore. Vanaf 1 september 2011 werk ik op de Europese School in Mol, België.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 210048

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 17 Juli 2013

werken in het buitenland

Landen bezocht: