Spontane actie: naar Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu Spontane actie: naar Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu

Spontane actie: naar Trondheim

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Augustus 2011 | Noorwegen, Trondheim

Hallo allemaal,

Op de verjaardag van mijn oma zag ik na een lange tijd mijn familie uit Noorwegen weer. Zij wonen al jaren in het buitenland en ik ook. Dus veel hebben we elkaar de afgelopen jaren niet gezien. Ik was al heel druk geweest met de verhuizing en het was nu wachten op de container. Een spontane actie om een ticket naar Trondheim te boeken was snel geregeld! Lang leve de Flying Blue punten. Dus 2 dagen laten sprong ik in het vliegtuig.

Vanwege het feit dat een economy class ticket op dat moment meer punten kostte, ben ik business class naar Trondheim gevlogen. Daar was het 7 uur wachten. De familie zat op de laatste vlucht, maar daar was voor mij geen plaatsje mee vrij. Na veel afleveringen uitzendinggemist zijn we snel naar Leinstrand gereden.

Ik heb enorm genoten van de vele wandelingen die ik met mijn familie heb gemaakt. Jojanneke was altijd wel van de partij! Of het nu regende of niet! We hebben een enorm aantal frambozen, aalbessen en bosbessen geplukt. Heerlijk!

Marieke (een ex-collega uit Singapore en ook leiding van het NOBkamp) was op dat moment met een vriendin op de terugreis van de Noordkaap. Op de terugreis kwam ze langs Trondheim. Ze hebben nog een nachtje bij mijn oom en tante geslapen. De dag erna ben ik met hen en Jojanneke (die een fantastische gids was) naar Trondheim gegaan. Jojanneke kon ons ontzettend veel over de geschiedenis van de stad vertellen, heel knap!

Het einde van de vakantie komt nu eindelijk in zicht. Morgen ga ik de sleutel van mijn nieuwe appartement ophalen. Dan komt woensdag eindelijk de container. Het voelt een beetje als Sinterklaas. Een heel groot cadeau uitpakken, ik ben erg benieuwd wat er ook al weer allemaal in zit! Fijn mijn huisje inrichten en een paar dagen richting school om een beetje voor te bereiden. De eerste werkdag is pas 5 september, dus daar is nog alle tijd voor!

Groetjes,
Ingrid

  • 15 Augustus 2011 - 20:11

    Marieke:

    Het was supergezellig (en supermaf) je in Trondheim te zien Ingrid! En echt ontzettend lief van je familie om ons uit te nodigen! Wij rijden nog een paar dagen door voor we Noorwegen ook gaan verlaten. Heel veel succes met de verhuizing en de start op je nieuwe school!
    Liefs, Marieke

  • 16 Augustus 2011 - 07:44

    Nicolette:

    Hoi Ingrid,

    Leuk om je verhaal van je bezoek aan Trondheim en de familie te lezen. Het ziet er erg gezellig uit. Gaaf dat jullie met z'n allen gewandeld hebben. Mooie omgeving om door te lopen!

    Succes met uitpakken morgen (dat is mijn eerste werkdag weer) en ik kom snel een keer je nieuwe appartement bewonderen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd nadat ik nooit je huisje in Singapore heb kunnen zien.

    Liefs, Nicolette

  • 16 Augustus 2011 - 18:18

    Papa:

    Hoi Ingrid, de vakantie is nu echt (bijna) voorbij. Toch nog even genieten in het buitenland als (familie)tussenstop tussen de werelden van Singapore en België. Succes bij het inrichten van je nieuwe appartement en sterkte met het integratieprogramma!
    Liefs Papa

  • 16 Augustus 2011 - 19:45

    Oma Vl:

    Lieve Ingrid,

    Leuk, leuk om je belevenissen te lezen in Noorwegen. Mooi land, heel mooi, lekker wandelen, echt genieten, dat kan daar zeker. En de foto's wat leuk, dus alweer bedankt dat we mee mogen genieten. Mooie kinderen en kleinkinderen heb ik, hë ? En nu op naar Belgïe en daar zal het vast wel weer lukken in iedergeval succes, liefs oma

  • 19 Augustus 2011 - 09:28

    Joke:

    Hoi, na vakantie houden in Cambodja en Noorwegen en een paar dagen hard werken om de spullen uit te pakken en neer te zetten, zit je er nu weer picco bello bij! Geniet nog van de komende 2 vakantie weken. Tot gauw, Mamma X.

  • 23 Augustus 2011 - 18:57

    Mariet:

    hoi hoi,
    lees nu pas je bericht... had het een beetje druk... Maar ben je al helemaal uitgepakt?
    xx

  • 28 Oktober 2011 - 13:14

    Patruschka Hettersch:

    Dag Ingrid
    Hoe is het met je? Goed zo aan je website te zien! Je bent uitgenodigd om een verhaal over jezelf te schrijven voor de digitale nieuwsbrief van Stenden hogeschool Pabo Meppel. Je verhaal komt dan in de rubriek Alumni Achteraf en heeft als doel om in kaart te brengen waar afgestudeerden van Pabo Meppel momenteel werken.
    Het zou fijn zijn als je onderstaande vragen zou kunnen beantwoorden. Elke keer willen we dan twee afgestudeerden vergelijken. In het eerste kader komen korte feiten. Dit is om de vergelijking tussen de alumni kort te omschrijven. Hieronder zie je de vragen van dit kader staan.

    Studietijd (jaren dat je studeerde aan pabo meppel)
    Huidig werk (waar werk je op dit moment en wat is je functie)
    Huis (waar woon je en hoe ziet je huis eruit)
    Huishouden (heb je een gezin, kinderen, hoe oud, etc.)
    Jaarsalaris (wat is je bruto jaarsalaris)

    In het tweede kader komt dan een korte beschrijving van ongeveer 500 woorden hoe je in je huidige werk terecht bent gekomen, wat je carrièreverloop tot nu toe is geweest en hoe je terugdenkt aan Pabo Meppel. Wat waren hoogtepunten, dieptepunten en welke vaardigheden zijn voor jou nu nog van belang. Dit is dan meer in verhaalvorm. Leuke anecdotes doen het natuurlijk ook goed.
    Verder zouden we graag een foto van je ontvangen in jpeg-formaat. Deze foto zal ongeveer 5 bij 5 cm zijn in de nieuwsbrief. Ook zou het fijn zijn als je deze vragenlijst zou kunnen invullen voor maandag 21 november.

    Alvast onze hartelijke dank! Natuurlijk krijg je een exemplaar van onze digitale nieuwsbrief waarin jouw verhaal staat beschreven. Als je nog vragen hebt, kun je natuurlijk altijd bellen met ondergetekende of mailen naar patruschka.hetterschij@stenden.com.
    Groet Patruschka Hetterschij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Al een aantal jaar werk ik in het onderwijs in het buitenland. Eerst heb ik stage gelopen op de British School en NTC 't Bartje in Kathmandu, Nepal. Na mijn afstuderen ben ik gaan werken op de Bamako International Academy (BIA) in Bamako, Mali (West-Afrika). 2007-2011 ben ik werkzaam geweest op de Hollandse School Limited in Singapore. Vanaf 1 september 2011 werk ik op de Europese School in Mol, België.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 210051

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 17 Juli 2013

werken in het buitenland

Landen bezocht: