New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Soho, little Italy:
Maandag was Marthe haar shopdag. Mevrouw had namelijk alleen maar Birkenstocks meegenomen en moest dringend andere schoenen kopen. Via Soho zijn we naar Little Italy gelopen. Waarom de wijk little Italy heet is mij een waar raadsel. Er zijn hier en daar wel wat Italiaanse restaurants, maar niet meer dan in een gemiddelde straat waar we tot nu toe zijn geweest. In een oude loods kwamen we bij een ontzettend leuk Mexicaans restaurant met een Volkswagen busje als keuken! :D Na een heerlijke verlate lunch heb ik een poging gedaan om terug te gaan naar het hostel. Marthe shopte nog even rustig verder. Zonder subwaykaart en met instructies van Marthe (en die heeft een richtingsgevoel van 0) ben ik dus flink een eind omgelopen om bij de subway te komen. Zo ongeveer heel Houston street op en Prince street af. Maar ach, zo zie je nog eens wat. ’s Avonds hebben we onze eerste echte Amerikaanse maaltijd gegeten. Een burger met friet. Ingrid helemaal blij, want ze hadden ook Belgisch bier. Zelfs Marthe vond het lekker. De porties vielen mee, maar aangezien al dagen geen volledige maaltijd naar binnen heb gekregen, kreeg ik bij vertrek een ‘doggie bag’ aangeboden die ik vriendelijk heb geweigerd.

New York Philharmonic:
Na het avondeten hebben we subway genomen naar 81 street. Vanaf daar was het follow the crowd richting de great lawn. We waren niet de enige die hadden verzonnen om naar Concert in the Park te gaan. Tussen de duizenden picknickende mensen hebben we een plekje gevonden op het gras. Hier hebben we genoten van muziek van Wagner, Tchaikovsky en Brahms. Het New York Philharmonic is een zeer bekend orkest. Ze geven ongeveer 180 concerten per jaar en in 2010 hebben ze hun 15 000ste concert gegeven. Het is het oudste orkest van Amerika (opgericht in 1842) en een van de oudste van de wereld.

Times Square, Hard Rock Cafe, Grand Central Station:
De dinsdagochtend hebben we gebruikt om contact te maken met het thuisfront. Het was D-day voor de lotingstudies, trouwdag van opa en oma en we hebben nog de nodige andere gezellige telefoontjes gepleegd, foto’s op facebook gezet, kaartjes gestuurd enz. Rustig aan wakker worden, in de schaduw ontbijten, de douche in... Tegen een uur of 1 zijn we op pad gegaan. We waren nog geen stap buiten of de hitte sloeg ons in het gezicht. Het was gewoon 37 graden. Dat betekent wanneer je met de subway wil, zoals wij, je door een stinkende sauna van boven de 40 graden heen moet voordat je in een trein zit. Gelukkig zijn deze treinen wel voorzien van airco. We stapten uit bij Times Square. Vol verwachting liepen we de trappen op naar buiten. De billboards lachten ons tegemoet. Na een, hoe kon het ook anders, fotoshoot besloten we dat het veel te warm was om verder te gaan. Wat bleek, op de hoek van de straat was toevallig een Hard Rock Cafe en daar was Marthe nog nooit geweest. We hebben heerlijk genoten van een cocktail (met glas om mee te nemen :D, kijken hoe lang die heel blijft) en een mega portie nacho’s met de nodige kaas e.d. er over heen. De airco in dit soort plekken staat op zeer hoog, dus toen we het kippenvel op onze armen hadden staan was het weer tijd om verder te gaan. In de prachtige stationshal van Grand Central station hebben Marthe en ik de beroemde flash mob nog even na gedaan. Zwaar bezweet vertrokken we daarna weer richting hostel. ’s Avonds hebben we buiten op de patio naar de film Ghostbusters gekeken. Die is namelijk opgenomen in New York. Leuk om een aantal plaatsen te zien waar wij al waren geweest.

Guggenheim museum:
Juist op het moment dat je denkt dat het echt niet warmer kan worden, gebeurt het toch. Vandaag was het zo waar nog warmer dan gisteren. Dus hebben we de koelte gezocht in een museum. Het Guggenheim is een museum dat op verschillende plaatsen in de wereld staat. Het is een museum met moderne kunst. Zo hebben we Kadinsky, Appel, Picasso, Pollock en Rieneke Dijkstra (speciale fototentoonstelling, niet mijn ding!) mogen bezichtigen. Het gebouw zelf was ook zeker de moeite waard! Na een wandeling in de hitte was het nodig tijd voor een verfrissend drankje. Maar de heerlijke frappachino zorgde toch voor de nodige brain freezes. Op de terugweg hebben we een poging gedaan om bij de discount tickets kaartjes voor een musical te bemachtigen, maar met een ruime 40 graden hadden we geen zin om uren in de rij te gaan staan. Dus hebben we terug in het hostel kaartjes voor de musical Chicago voor morgenavond gekocht. Dank je wel, buum! En omdat het bloedje heet is en wij hier jaloers zijn op de potten Ben & Jerry ijs die ze in Meppel weer eens hebben gewonnen met de Postcode loterij, hebben wij gewoon de Ben & Jerry ijsjeszaak opgezocht (zo spijtig, die zit om de hoek, net als de Starbucks)! ’s Avonds hebben we heerlijk Indiaas gegeten, alhoewel mijn maag daar anders over dacht! Iets te veel van het goede na een periode van weinig vettig eten!

Groetjes uit New York en geniet van de foto’s!
Ingrid

• 19 Juli 2012 - 04:54

Papa:

Hallo Ingrid (en Marthe),

Ik ben zeker niet de enige die geniet van jullie reisverslag en de mooie foto's. Veel indrukken, ervaringen en belevenissen. Gelukkig nadert ook hier de vakantie en is het tempo naar beneden gegaan. Nu de temperatuur nog omhoog, al zitten we wat dat betreft niet te wachten op een Amerikaanse sauna.

Liefs papa

• 19 Juli 2012 - 05:51

Mamma:

Hoi Ingrid,

Een mooi verhaal weer, vol van mooie herinneringen!
    Jullie genieten volop en och....de temperatuur moet je maar voor lief nemen!
    Hier kijken we uit naar een beetje zon! Vandaag gaan wij hier genieten van de 1ste DMD, gezellig!

Liefs Mamma X

• 19 Juli 2012 - 09:13

Oma En Opa B:

Hallo Ingrid
    We genieten volop van je reisverslagen en de prachtige foto's!
    Geweldige ervaringen doen jullie op !! En dat het erg warm is ,ach het is altijd nog beter dan het petweer wat we hier de laatste dagen hebben.
    Bedankt voor je kaart;hij kwam net binnen.

• 20 Juli 2012 - 15:21

Iloon:

Hi Boontje & Co,
    Oké oké ik heb altijd geroepen dat ik niet naar NY hoef maar zelfs ik wil er nu naar toe!
    Ben je na al het shoppen toevallig nog geen converseshop tegen gekomen?? Anders houd ik me aanbevolen hoor hihihi. Geniet nog met volle teugen! Wij vertrekken zondag richting Viva la France!!!Maar dat zal vast minder avontuurlijk zijn dan USA......

• 23 Juli 2012 - 08:56

Corrie:

Hoi meiden, een prettige vakantie verder! Ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Corrie

• 22 Juli 2012 - 10:29

Nicolette:

Een woord: WAUW!!! Geweldige ervaringen doe je weer op. Ik geniet lekker met jullie mee! Kus, Nic