Tick, schooljaar 1 zit er op! - Reisverslag uit Mol, België van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu Tick, schooljaar 1 zit er op! - Reisverslag uit Mol, België van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu

Tick, schooljaar 1 zit er op!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 Juli 2012 | België, Mol

Het eerste schooljaar op de Europese school in Mol zit er op. Ik moet eerlijk bekennen dat het flink wennen was. De verschillen tussen de HSL in Singapore en deze school zijn groot. Maar niet alleen de school was wennen, ook het wonen in weer een ander land brengt veel veranderingen met zich mee. Maar ik moet eerlijk bekennen, het wonen bij de zuiderburen bevalt me prima. Wie weet hoe lang ik hier blijf hangen….

Zoals altijd was het in de laatste weken voor de zomervakantie weer een drukte van jewelste op school. Rapporten, leerlingenoverdracht, plotseling vertrekkende leerlingen, class counsil, afscheid van leerlingen en leerkrachten, vergaderingen, maar gelukkig ook veel school trips. Onder andere een fantastisch kamp van 4 dagen naar Peronnes (vlakbij de grens met Frankrijk). Daar heb ik samen met de kinderen en collega’s van de klassen 3, 4 dagen lang gezeild. En met zo’n fantastisch gezellige klas als ik het afgelopen jaar heb gehad, kon de sfeer niet meer stuk. Eigenlijk jammer dat een kamp bijna altijd aan het einde van het jaar is! De band tussen de kinderen wordt een stuk hechter en nu is het schooljaar alweer afgelopen. Nu is het nog even werken aan de DVD die ik aan het maken ben als herinnering voor de kinderen en dan is dat ook allemaal afgerond. Nu maar hopen dat we volgend jaar weer naar dezelfde plaats kunnen!

Verder heb ik nog flink geklust in m’n huis en is het bijna helemaal naar mijn zin. Ik ben nog op zoek naar een bureau en een bartafel, maar ik heb natuurlijk weer veel te veel in m’n hoofd wat ik wil en dat kom je nooit tegen! Ondertussen is mijn tuin een waar oerwoud geworden, dus daar ga ik morgen flink mee aan de slag zodat de tuinman er in de zomervakantie mee aan het werk kan. Wie weet kan ik dan eind augustus in m’n tuin zitten! De tuinmeubels zijn in ieder geval al gekocht.

Wist je dat:
- ik vorig weekend nog een zeer gezellig bezoekje gehad van m’n oma met een vriendin die op fietsvakantie gingen?
- ik daarvoor een zeer gezellig feestje gehad in de wei (ja de Belgen zijn zeer origineel)?
- je onwijs goed en lekker kunt eten in België!?
- Barbara is verhuisd en woont nu een stuk dichterbij dus dat ik ook gezellig?
- ik de eerste lekke band gehad heb met mijn nieuwe auto? Lang leve de wegwerkzaamheden (en gelukkig een werkman op school die mijn klas een lesje band verwisseling wilde geven ).
- mijn keuken een waar koffiehuis begint te worden? Helaas is de vanillepoeder van de coffee bean uit Singapore op en kan ik zowel in België als in Nederland niets vinden wat er op lijkt.
- ik met Paulien weer als van ouds over de kermis gelopen, maar dan dit keer in Ezaart (dorpje verderop)?
- Op het orkest het prima bevalt en dat we volgend jaar een week op tournee door midden Europa gaan?
- De Belgische biertjes erg lekker zijn? Vooral wanneer het zonnetje schijnt en pintje goed koud is! Mijn favorieten op dit moment LaChouffe en Trapiste.

Nog een weekje en dan zullen er weer regelmatig berichtjes op mijn website komen. Ik vertrek vrijdag de 13e (tja, dat scheelde meer dan 100 euro in de vliegkosten) samen met Marthe naar New York. Daar zullen we 9 dagen blijven. Vervolgens vliegen we door naar LA, waar we een auto hebben gehuurd voor een maand. Dus als je wilt weten wat we daar allemaal zullen meemaken, moet de m’n blog maar goed bijhouden! De 23e ben ik weer terug op Schiphol. Dan is het snel terug naar België de jetlag uitslapen, want de maandag erop heb ik cursus in Veldhoven.

Groetjes uit Mol

P.S. Foto's weer vanaf het volgende bericht!


  • 06 Juli 2012 - 14:34

    Papa:

    Hallo Ingrid,

    Leuk dat je het eerste jaar in België op de website afrondt! Nieuw land, nieuwe mogelijkheden, nieuwe ervaringen. Fijn dat het goed bevalt. Volgende week spreken we elkaar ofschoon mijn vakantie nog niet begonnen is.

    Liefs papa

  • 06 Juli 2012 - 15:11

    Marieke:

    Hola collega!
    Geniet van de States en hasta pronto in Mol!

  • 06 Juli 2012 - 16:01

    Mamma:

    Wat gaat zo'n jaar snel voorbij,hè!
    Gezellig dat je nog ff een paar dagen in het Meppelse komt genieten voor je naar Amerika gaat!
    Tot volgende week,
    Mamma X.

  • 06 Juli 2012 - 16:31

    Annemiek & Co:

    Wow, Amerika. Gaaf joh, geniet ervan. Ook hier vandaag laatste lesdag en nu vakantie. Voor mij gaat dat direct over in zwangerschapsverlof.

  • 06 Juli 2012 - 19:21

    Mariet:

    hoihoi,
    Jij heb ookt optijd vakantie! geniet ervan! Heel veel plezier in Amerika, samen met Marthe. Maar ik neem aan dat dat wel gaat lukken.
    Ondanks dat je nu een stuk dichterbij zit dan vorig jaar..heb ik je nog niet heel veel gezien/gesproken/gemaild. Dus moeten we proberen weer wat meer te gaan doen!

    tot snel, Mariet

  • 07 Juli 2012 - 20:08

    Nicolette:

    Leuk weer om dit alles te lezen! Alvast heel veel plezier in Amerika en ik hou je in de gaten, hoor ;-). Dikke knuf, Nic

  • 08 Juli 2012 - 20:27

    Oma:

    Lieve Ingrid,

    Maar je vergeet te vertellen dat die oma en haar vrindin ook nog even heel netjes die gordijnen van jou vermaakt hebben en dat is toch zeker het vermelden waard, dacht ik zo !!!!!!!!
    Ja, het was erg leuk om bij jou te kunnen zijn. En wat was dat "ijsje" lekker" het eten trouwens ook !!!!! En nu lekker op reis, een hele leuke en goede tijd, we blijven je (achter)volgen.........kom weer met veel ervaringen terug !!!! heel veel liefs en groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Al een aantal jaar werk ik in het onderwijs in het buitenland. Eerst heb ik stage gelopen op de British School en NTC 't Bartje in Kathmandu, Nepal. Na mijn afstuderen ben ik gaan werken op de Bamako International Academy (BIA) in Bamako, Mali (West-Afrika). 2007-2011 ben ik werkzaam geweest op de Hollandse School Limited in Singapore. Vanaf 1 september 2011 werk ik op de Europese School in Mol, België.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 210050

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 17 Juli 2013

werken in het buitenland

Landen bezocht: