Alle gekheid op een stokje... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu Alle gekheid op een stokje... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ingrid Boon - WaarBenJij.nu

Alle gekheid op een stokje...

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Naar Las Vegas:
We reden over de interstate highway 15, waardoor we al van ver Las Vegas zagen liggen. De route er naar toe beloofde al genoeg. Je rijdt door het dorre landschap met een soort van cactusbomen en dan staat daar ineens een replica van de taj mahal. Die hoort in India te staan. Lekker misplaatst, maar pas een voorproefje op wat zou komen. Aan de zijkant van de weg staan allerlei grote reclameborden voor 1 van de honderden hotels en casino’s.

Eten:
Marthe had al het een en ander uitgezocht over Las Vegas. Ik laat alles maar een beetje over me heen komen. Zo was Marthe te weten gekomen dat je voor 55 dollar 24 uur bij 6 van de grootste casino’s/hotels bij de buffetten kon eten. En dat is echt iets voor Marthe. Dus wij de eerste avond naar Planet Hollywood om daar een armband aan te schaffen. Bij deze buffetten kun je echt alles eten van over de hele wereld. Helaas ben ik nog steeds niet helemaal in orde, maar zo’n groot toetjesfeest kan ik in grieperige toestand niet eens laten staan. De eerste avond hebben we nog een aantal hotels bekeken. Echt, wat een gekheid hier. Het ene moment sta je in Venetië, het andere moment in Parijs. Niet te geloven. Buiten is het 45 graden en dat is wel een beetje extreem voor een stad. De overgang van buiten naar binnen is dan ook enorm. Een trui heb ik altijd bij de hand voor in de bus en in de hotels. Eigenlijk bestond dag 2 ook alleen maar uit eten en hotels/casino’s bekijken, de Bellagio, Venetian, Paris, Imperial Palace, Harrah’s …. ’s Middags ben ik nog even op bed gaan liggen. Al dat licht, die geluiden en drukte…. En zelfs Marthe zegt na 2 dagen: ‘Doe mij toch maar de natuur in plaats van deze overdaad.’ Dat we dit nog mochten meemaken! :D

Bedelaars in Vegas:
Vanwege de crisis kom je overal op straat mensen tegen die bedelen. Mensen die onverzekerd zijn en diabetes of kanker hebben en niet kunnen betalen voor de behandeling die ze eigenlijk nodig hebben. Mensen die van de ene op de andere dag hun inkomen kwijtraakten, terwijl ze een goede baan hadden, en daardoor op straat terecht komen. Soms ook een man met een bordje, waarom liegen? Ik heb bier nodig.

Gokken in downtown:
De laatste dag zijn we eerst voor de laatste keer naar ‘the strip’ gereden met de bus (handig 24 uur voor 7 dollar). Maar de temperatuur blijft ons nekken, dus zijn we een shopping mall ingegaan om daar wat af te koelen en natuurlijk de nodige dingen aan te schaffen. Ik kreeg even heimwee naar Singapore. Na een tijdje snel vertrokken, want de apple store bleef maar lonken.
’s Avonds zijn we met de bus richting downtown gegaan. Op het moment dat je denkt alles gehad te hebben, komt er nog veel meer tevoorschijn. Tijdens het wachten op de bus viel het ons op dat er nogal wat vreemde mensen rondliepen. De man naast ons had waarschijnlijk onze hoofden gezien want hij begon de conversatie met: ‘Las Vegas is fantastic, just stay away from the nuts!’. Daarna vertelde hij dat hij 25 jaar geleden naar de stad was verhuisd vanwege het weer. Die man moet zelf ook niet helemaal in orde zijn geweest. Wie wil er nou in een stad wonen waar het in de zomer altijd rond de 45 graden is? Aangekomen in downtown (wat net zo verschrikkelijk is als de strip, misschien nog wel erger) hebben we eerst een buffetje opgezocht. Ik ben die vreetschuren echt wel zat en verlang ontzettend naar aardappelen met spinazie o.i.d. Daarna zijn we nog even het casino in geweest. Je kunt Las Vegas immers niet verlaten zonder een gokje gewaagd te hebben. Met 7 dollar meer in de portemonnee dan toen we binnenkwamen zijn we richting het hostel gegaan om in te pakken voor de lange tocht naar Lake Isabella.

Omrekenen:
In Amerika ben je de hele dag aan het omrekenen. Ze hebben hier geen enkele maataanduiding hetzelfde. Zo betaal je met dollars. 1 dollar is 81 cent. Dan heb je nog al die centen. Beetje vreemd dat de 5 cent (nickel) groter is dan de 10 cent (dime). In de tank van de auto past 17 gallons, dat is ruim 64 liter. Op de teller van de auto staat dat we nu 3500 mile hebben gereden, dat is ruim 5600 km (en de zijn net over de helft). We hebben een minimumtemperatuur van 52 graden Fahrenheit gehad, dat is ongeveer 11 graden Celsius en een maximumtemperatuur van 118 graden Fahrenheit wat bijna 48 graden Celsius is. Tijdens het rijden staan we ineens bij een uitkijkpunt op ruim 8000 ft. Dan denken wij: Hè zo hoog. Maar dan blijkt het maar ruim 2400 meter te zijn. Ingewikkeld is het wel, maar het went ook!

Groetjes!

• 12 Augustus 2012 - 18:43

Mamma:

Wat een heksenketel is het daar in Las Vegas!
    Ook wij verlangden weer naar een normale Hollandse pot en dus staat er voor vanavond bloemkool op het menu, Jammie!
    Ben je al weer een beetje opgeknapt? Nog fijne dagen.en probeer ook nog wat uit te rusten! Wanneer zijn jullie in San Fransisco? Liefs Mamma X.

• 12 Augustus 2012 - 20:48

Mariet:

Bijzonder, maar ik snap dat je verlangt naar de natuur! veel plezier nog!

• 13 Augustus 2012 - 03:50

Judith:

You are awesome! en ik mis je ..... x

• 14 Augustus 2012 - 22:20

Buurvrouw Marian:

Hoi ingrid, leuke verhalen (ik heb ze weer eens allemaal gelezen!) en prachtige foto's, ik ben best wel jaloers op jullie trip in zo'n prachtige auto. Kijk uit naar je verhalen over laatste deel van jullie reis, langs de kust. Is echt prachtig.

• 15 Augustus 2012 - 10:14

Nicolette:

Ja, las Vegas, daar moet je wel geweest zijn als je een rondreis door Amerika maakt............ maar ik denk ook dat er mooiere dingen te doen en te zien zijn. Veel plezier met de laatste week en de lange reis die jullie nog moeten maken! Liefs, Nicolette